"Daj każdemu dniu szansę stania się najpiękniejszym w całym twoim życiu." /Mark Twain/

Witam serdecznie

Witam serdecznie wszystkich, którzy postanowili odwiedzić mojego kolorowego  bloga, bloga w którym postaram się pokazać moje prace wykonane haftem krzyżykowym (ale nie tylko), o czym będę pisać ... pokaże czas, a tymczasem zapraszam serdecznie, rozgośćcie się, czytajcie, oglądajcie i piszcie komentarze. 

sobota, 30 kwietnia 2011

Poświątecznie

...a jednak związane ze świętami. Już jakiś czas temu dostałam od mojej mamy foremkę do babki gotowanej - niestety nie miałam przepisu na babkę. Przed świętami przejrzałyśmy zeszyt z przepisami i przepis na babkę gotowaną znalazł się :O).  A oto efekty 

Dla chętnych podaję przepis

Babka gotowana

5 jaj
1 kostka margaryny
1 szkl. cukru
1 szkl. mąki ziemniaczanej
1 szkl. mąki pszennej (poznańskiej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Żółtka utrzeć z margaryną i cukrem na pulchną masę. Ucierać, powoli dodając oba rodzaje mąki. Białka ubić na sztywno, dodać do ciasta i delikatnie wymieszać. Na końcu dodać proszek do pieczenia. (Ja dodałam jeszcze aromat śmietankowy.) Ciasto nałożyć do foremki (do babki gotowanej) wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą, po czym włożyć do garnka z gotującą wodą. Gotować 1 godzinę na wolnym ogniu. Otworzyć foremkę, potrzymać w garnku jeszcze około 10 minut po czym wyciągnąć foremkę z wody i wyłożyć babkę na talerz. Można polać lukrem lub czekoladą, ale według mnie wystarczy posypać ją tylko cukrem pudrem - jest pyszna.


5 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie robiłam, ale rok temu kupiłam taką foremkę mojej mamie, bo bardzo chciała wypróbować.
    I popieram, masz rację, że taka babka jest pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale baba:)
    Dziękuję że zagladnełaś do mnie i chcesz uczestniczyć w moim Candy - nastapiła mała zmiana w nagrodzie, ale mysle że to sprawi tylko przyjemność a nie rozczarowanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwonko czekam na Twój adres - już niedługo losowanie par w różanej wymiance.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Babka gotowana... Jejku... smak mojego dzieciństwa... Tylko, że moja mama chyba inne ciasto robiła - na pewno dodawała spirytusu a już ugotowaną polewała polewą czekoladową. Niestety forma pękła i klops :(
    Czy wiecie może gdzie można dostać taką formę?? Mama nam ostatnio obiecała, że jak jej formę kupimy to nam zrobi. Pomóżcie proszę dziewczyny ;)

    pozdrawiam
    Walkiria
    (http://pomiedzy-szydelkiem-a.blog.onet.pl/)

    OdpowiedzUsuń

Proszę zostaw swój ślad...